Elemzés

Adatelemzés - Bahrein, 1. tesztnap

Wéber Gábor / 2023.02.23
Íme a három leggyorsabb, Verstappen, Alonso és Sainz egymáshoz viszonyított tempója

Jöjjön az idei szezon legelső, valós adatokon alapuló adatelemzése, amit mostantól az F1DataAnalysisszel karöltve prezentálok nektek. A hőtérképen az első tesztnap három leggyorsabb idejét elérő versenyzőjének mini-szektor összehasonlítását látjuk, és azt, hogy egymáshoz képest a pálya melyik szakaszán ki volt a leggyorsabb közülük.

Max Verstappen (kék) - 1:32.837, a kör 17,9%-án a leggyorsabb

Fernando Alonso (zöld) - 1:32.866, a kör 30,6%-án a leggyorsabb

Carlos Sainz (piros) - 1:33.253, a kör 51,5%-án a leggyorsabb

Érdekesség, hogy Verstappen annak ellenére volt tegnap a leggyorsabb, hogy az 1-3 és a 9-10-es kanyarokban verte csak a Alonsóékat, méghozzá a pálya szűkebb, jó mechanikus tapadást és kanyarodást egyszerre tartalmazó részein. Ehhez képest Alonso autója erős volt a féktávokon és az igazán gyors tempójú kanyarokban, míg Sainz Ferrarija szinte az összes egyenest uralta, de az egyenletes terhelésű, egyirányú kanyarok is ízlettek neki. 

Amit nem látunk, azok az egyes mini-szektorok időkülönbségei, ami miatt hiába van piros túlsúly a pályán, mégis a Ferrari volt a leglassabb hármójuk közül, mert sokkal több időt vesztett a többiek felségterületén. Ez egyelőre nem jelent sokat, az eltérő aero- és motorbeállítások nagy különbségeket okozhatnak, de azt mindenképp meg lehet állapítani belőle, hogy a ma használt konfigurációban a Ferrari simán jobb volt a Red Bullnál az egyenesekben, ám köridőben ez nem segített rajtuk. Hogy a Red Bull volt még lejjebb tekerve, vagy a Ferrari túlságosan alacsony leszorítóerővel, arra képtelenség válaszolni, mint ahogy az Aston jó szereplése is lehet a kevesebb üzemanyag, mint a sokat javuló autó következménye is.