Ausztrál Nagydíj - technikai előzetes
A 37. Ausztrál Nagydíjra a Pirelli a 2-3-4-es keverékekkel érkezik a tavalyi 2-3-5 elosztás helyett, és az alábbi igénybevételre számít a gumiabroncsok szempontjából. Miután az Albert Parkot tavaly újraaszfaltozták, a korábbiakhoz képest nőtt az új szerkezetű pálya tapadása, így nem kizárólag az első tengely kapaszkodása határozza meg a nagyrészt derékszögű kanyarokban nyerhető tempót, hanem a hátsó gumik kigyorsítási tapadása is. A rekordnak számító 4 DRS-zóna miatt a leszorítóerő tartomány is a magasabb terhelés irányába vándorol majd, hiszen az egyenesek jó részén "ingyen" tempóhoz lehet jutni.
2023-as pálya változások:
- a boxkijárati sáv 4 méteresre szűkült és pont az SC2-es vonalig tart,
- a 10...