Briefing Room Extra - október 17.
Austinban új méréseket vezet be az FIA a padlólemez előlapjával, az ún. splitterrel kapcsolatban. Mivel az előlap felfüggesztése és annak mozgástartománya alapvetően befolyásolja az autó dinamikus hasmagasságát és ezzel együtt a kopólemez kopását, így az ezzel történő pár milliméternyi előnyszerzés számottevő áramlási előnyt jelenthet a padlólemez alatt. A szabályok szerint ez az elem az időmérő kezdete után már nem módosítható, most néhány csapat mégis azzal kereste meg az FIA-t, hogy valaki olyan dizájnt kezdett használni, ami akár az utasfülkéből is állítható lehet.
Mivel ez egy szabadon felhasználható komponens (OSC), így ezek tervrajzát évente két alkalommal minden csapat köteles feltölteni az FIA szerverére, ahol a többiek is láthatják és akár maguk is építhetnek ilyet. Bizonyíték természetesen nincs a szabálytalan használatra, ám az FIA gyorsan elébe is ment a dolgoknak, így már péntektől kiegészítő méréseket és adott esetben plombálást is alkalmaz majd az előke bizonyos alkatrészein. Ebben az adásban ezt a témát jártam körbe, ha lemaradtál, itt nézheted vissza ↓
Kép: Tóth Zsombor