Elemzés

Erősorrend a tesztek alapján

Wéber Gábor / 2023.03.02
Íme a saját erősorrendem a bahreini teszten mutatott teljesítmények alapján

Mint mindig, most is mindenki az erőviszonyok találgatásával volt elfoglalva múlt vasárnap óta, akár megérzésből, akár a számokból kiindulva. Ez ugyanúgy hozzátartozik a tesztidőszak végéhez, mint a mákos bejgli meg a szaloncukor a karácsonyhoz. És bármennyire is játék az egész, a saját preferenciái szerint mindenki komolyan is veszi, miközben az egész év szempontjából a tesztek csak egy pillanatképet jelentenek, de mivel nincs más információnk, így a legtöbb F1 rajongó ebből szeretné megfejteni a 2023-as szezont.

Nos, erre nem alkalmasak a tesztnapok, de arra igen, hogy nagyságrendi közelítéssel lássuk a csapatok jelenlegi helyzetét, illetve azt, amit láttatni engedtek belőle. Ilyenkor én is napokon át böngészem az összes köridőt, gumikeveréket, napszakot és sebességértékeket, meg sok más, az adatelemzéseimben megtalálható adatot, hogy legalább közös nevezőre hozzam az eredményeket. Ez persze csak játék, hiszen a végső válaszok a csapatok titkai maradnak a versenyhétvégéig, de aki szeret rejtvényt fejteni, az tudja, hogy sokszor a kód megfejtésének izgalma fontosabb, mint a végeredmény.

Ennek szellemében nézzétek a saját predikciómat az első hétvége előtt, amiben szokás szerint figyelembe vettem a gumikeverékek közti különbséget, a pálya hőmérsékletét és a környezeti visonyok változásait, valamint a leggyorsabb körök esetén megtett körszámot is, hiszen ezek mind elég pontosan kalkulálható tényezők. Az ezek alapján kirajzolódó objektív sorrend az elméleti legjobb köridőket mutatja, hogyha mindenki azonos gumikon és időben lett volna a pályán.

Ezen felül persze a hosszú etapok és egyéb, nem számszerűsíthető tényezők figyelembe vételével - mint a Ferrari és a Mercedes nem ideális aero csomagjai, vagy az Alpine "látható" túlsúlya - a szubjektív sorrendemet is felállítottam. Szerencsére már csak szombatig kell várni, hogy az egész értelmét veszítse, és fény derüljön a valós sorrendre.

Kép: Aston Martin F1 Team